DEL

Der kan være mange fordele i at markedsføre sig selv som værende en såkaldt ‘grøn virksomhed’. Faktisk kan du bygge hele dit brand omkring økologi og bæredygtighed, og på den måde kan du både gøre noget godt for miljøet, men også for din forretning.

Økologi sælger nemlig — og især på nettet, hvor det ikke er sådan, at man skal bruge lang tid på at lede efter det. Med en simpel Google-søgning vil man nemlig hurtigt kunne finde en relevant side, der sælger lige præcis det, man har brug for.

Det er slet ikke det samme som nede hos købmanden, hvor man skal lede efter økologien på en langt mere besværlig måde, og derfor kan det være mindre fristende at købe de økologiske varer.

Se et eksempel på en grøn virksomhed

Men der er altså brands, som kan vinde utroligt meget, hvis de vælger at gøre det. Et brand, der har gjort det godt, er Naturebaby.dk, der udelukkende sælger miljøbevidst, bæredygtigt og økologiske babytøj og -udstyr. Du kan eksempelvis købe Götz-dukker, uldtæpper, stofbleer og meget, meget mere.

Det økologiske er dybt integreret i brandet, og det ses tydeligt, når du klikker dig ind på deres side, som er udgjort af gule og grønne farver og nuancer — det er naturlige farver.

Hav omtanke med i arbejdet

Hvis du vælger at gå den grønne vej, så er det vigtigt, at din virksomhed er det hele vejen igennem — der må altså ikke være nogle halve løsninger.

Du vil med fordel kunne implementere forskellige løsninger, som eksempelvis Co2-neutralt website, der vil gavne både din virksomhed men også styrke dit brand. Derudover kan det være med til at give dig bedre placeringer, fordi det er sådan, at du får et link fra ingenco2.dk, og det kan være med til at rykke dig op i søgeresultaterne.

EFTERLAD ET SVAR