DEL

Konkurrencen inden for gulvafslibning har været ekstrem og ser man på finalisterne ved årets event anmeld-håndværker, var feltet stærkt. 6 var nomineret og det var ikke overraskende Pates Gulve, som løb med sejren. Men hvad gør de forskellige gulvslibere for at få kunder, og hvilke kanaler bruger de? Læs med her.

Når en kunde skal have slebet gulvet i en lejlighed eller i huset, står kunden med et problem her og nu. Hvis du som kunde ønsker en gulvafslibning, vil du som så mange andre slå op i nutidens telefonbog, Google. Her er vil potentielle håndværker komme frem, og der vælges frit fra søgningen. Som kunde, i alle brancher vælges der ud for pris og kvalitet. Mange kunder shopper rundt, og finder tilbud fra flere forskellige udbydere. Sådan er det i mange tilfælde, derfor er det vigtig at kunden bliver overbevist i starten af samtalen og ikke få mulighed for at vælge en anden.

Forskellige arbejdsopgaver, forskellige standarder.

Alle gulvslibere tilbyder gulvafhøvling og behandling af gulve. Men som det kan læses på anmeldelserne på anmeld-håndværker.dk, er det langt fra alle som er lige gode til det ene som det andet. Mange fokusere udelukkende på prisen og det afspejler altså arbejdet. Flere gulvsliber er ikke omhyggelige nok på især behandlingen af lak, og så må arbejdet gøres om.

Pris og kvalitet hænger sammen.

Det findes gulvslibere som tager helt ned til 70 kr. pr. kvadratmeter, og nogle som tager 150 kr. pr. kvadratmeter. Som kunde skal du vurdere din opgave og hvad den kræver. Hvis du repræsentere en boligforening eller andre større organisationer er det tit prisen som der bliver taget udgangspunkt i og det kan skabe problemer ved opgavens udførsel. Tag en gulvsliber som har fået gode anmeldelser og en hvor der eventuelt er før og efter billeder af arbejdet. Vigtigste af alt, indhent forskellige tilbud, og få en dialog med gulvsliberen om opgavens omfang.

EFTERLAD ET SVAR