DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Markedsføring på sociale medier er på samme tid et af de hotteste marketingområder og et af de værktøjer, der bliver brugt dårligst. Selvom mange har fået øjnene op for, hvor effektivt markedsføring på de sociale medier kan være, er der nemlig også mange, der undervurderer mediernes kompleksitet.

Fordi annoncering på Facebook og Instagram er billigt, sætter mange virksomheder gang i en indsats på disse medier. Men som regel ender man med at skyde med spredehagl og spilde penge på annoncer, der aldrig kommer til at skabe salg. Det er nemlig helt afgørende, at man arbejder ud fra en veltilrettelagt strategi, hvis man vil ramme de rigtige kunder på sociale medier.

En digital strategi giver overblik og resultater

Det allervigtigste, du får ud af en digital strategi, er overblik over dine indsatser. Det sikrer, at du bruger pengene optimalt og rammer flest muligt. Samtidig betyder det, at flere medarbejdere kan forholde sig til strategien – du undgår altså, at arbejdet bliver gjort dobbelt eller måske slet ikke bliver gjort.

Hvis du ikke selv har overblik over alle finurlighederne i markedsføring på de forskellige platforme, kan det være en god idé at få en specialist til at hjælpe med at udarbejde din digitale strategi.

Når du har overblik over, hvor du skal lægge dine kræfter, bliver dine resultater også bedre. Du rammer mere målrettet, og du har ressourcer til at lede kunden helt til et salg. Hvis du laver en lille indsats mange forskellige steder, er din chance for salg nemlig væsentligt dårligere.

Fokusér på de vigtigste kanaler

Der er derfor ingen grund til at sprede dig ud på samtlige sociale netværk, hvis det ikke er der, dine kunder er. En veltilrettelagt digital strategi hjælper dig med at holde fokus på de platforme, der giver mening for din virksomhed. Måske viser det sig, at Facebook faktisk slet ikke skaber salg for dig, og at LinkedIn giver meget bedre mening at bruge penge på. En grundig analyse hjælper dig til at finde svaret, så du kan planlægge din kommunikation bedst muligt.

EFTERLAD ET SVAR